prowadzenie gospodarki finansowej gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności za całość spraw związanych z planowaniem i realizacją budżetu gminy oraz nadzór nad prowadzeniem księgowości i sprawozdawczości finansowej.A. Planowanie i realizacja budżetu:opracowywanie projektu budżetu gminy oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej.Monitorowanie i kontrolowanie realizacji budżetu oraz dokonywanie analiz wykonania budżetu oraz bieżące informowania Wójta Gminy o jego realizacji;przygotowywanie propozycji zmian budżetowych oraz projektów uchwał;współpraca z kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych, instytucji kultury, kierownikami poszczególnych referatów i samodzielnymi stanowiskami w zakresie wykonywania budżetu gminy;przygotowanie projektu założeń oraz materiałów planistycznych do opracowania projektu budżetu.B. Księgowość i sprawozdawczość:organizowanie i nadzorowanie rachunkowości budżetowej i finansowej gminy oraz jej jednostek organizacyjnych;sporządzanie obowiązkowych sprawozdań finansowych i budżetowych wraz z analizą opisową zgodnie z przepisami prawa;kontrola dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalnym i rachunkowym.prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami i zadaniami zwłaszcza:a) prowadzenie rachunkowości gminy;b) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;c) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;d) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;e) zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości zawierania umów (kontrasygnata);f) zapewnienie przestrzegania zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych, g) zapewnienie prawidłowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań;kompleksowa obsługa programu Besti@;kompleksowa obsługa ubezpieczeń majątku gminy;przekazywanie środków finansowych jednostkom organizacyjnym gminy i pozostałym jednostkom;kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych;analiza oraz składanie wniosków dotyczących najbardziej racjonalnych i ekonomicznie uzasadnionych rozwiązań w zakresie lokowania środków finansowych Gminy;prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia oraz sprawozdawczość.C. Nadzór i kontrola:nadzór nad pracą referatu finansowego oraz pracownikiem wykonującym zadania z zakresu ustaw: o świadczeniach rodzinnych, o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, o ustalaniu i wypłacie zasiłku dla opiekunów, o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin ,,Za Życiem, o systemie oświaty (w zakresie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów);kontrola przestrzegania dyscypliny finansów publicznych;nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów księgowych i finansowych;opracowywanie coroczne planu i zakresu kontroli podległego referatu oraz przedkładanie ich Wójtowi do zatwierdzenia;przeprowadzanie okresowych ocen kwalifikacyjnych podległych bezpośrednio pracowników oraz kontroli wewnętrznej referatu;nadzorowanie z zakresu rachunkowości prac wykonywanych przez komórki organizacyjne urzędu;kontrola wewnętrzna w zakresie wykonania budżetu oraz prawidłowości pobierania opłaty skarbowej;nadzór nad wymiarem i poborem podatków i opłat,opracowywanie wewnętrznych zarządzeń w sprawach prowadzenia rachunkowości oraz kontrola ich realizacji;udział w przeprowadzaniu służby przygotowawczej pracowników.D. Gospodarka finansowa i podatki:współudział w prowadzeniu polityki podatkowej gminy;opiniowanie umów i zobowiązań finansowych gminy pod względem ich zgodności z budżetem;umowa w ramach powołanianadzór nad prawidłowym naliczaniem i poborem dochodów budżetowych.E. Współpraca i doradztwo:współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, urzędami skarbowymi oraz innymi organami;udzielanie wyjaśnień i informacji radzie gminy, komisjom oraz organom zewnętrznym w zakresie finansów gminy;doradztwo Wójtowi w zakresie polityki finansowej i budżetowej.F. Inne obowiązki:udział w sesjach rady gminy i posiedzeniach komisji w sprawach finansowych;zapewnienie właściwego przechowywania dokumentacji finansowej i księgowej;przestrzeganie zasad etyki zawodowej, przepisów prawa oraz wewnętrznych regulaminów.
Wymagania inne: wykształcenie:a) ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie co najmniej 3 letniej praktyki w księgowości lub,b) ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości lub,Wymagania niezbędne:1) posiadanie obywatelstwa polskiego, obywatelstwa kraju Unii Europejskiej lub kraju, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP;2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;3) brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. c) wpisanie do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów lub,d) posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.5) nieposzlakowana opinia;7) brak przynależności do partii politycznej;8) niekaralność zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.. Wymagania dodatkowe:1) znajomość regulacji prawnych w zakresie funkcjonowania administracji samorządowej;2) wiedza specjalistyczna z zakresu znajomości przepisów prawa związanych z zakresem wykonywanych zadań, w szczególności ustawy o finansach publicznych i ustawy o rachunkowości;3) umiejętność praktycznego stosowania przepisów;4) umiejętność opracowywania aktów prawnych;5) zdolność podejmowania decyzji;6) posiadanie zdolności organizacyjnych oraz umiejętności kierowania zespołem pracowników;7) umiejętność organizowania sprawnej i efektywnej pracy zespołu;8) zdolności analityczne;9) rzetelność, terminowość, odpowiedzialność za realizowane zadania;10) wysoka kultura osobista;11) odporność na sytuacje stresogenne;12) biegła znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych;13) prawo jazdy kat. B;14) dodatkowym atutem przy ocenie kandydata będzie doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej, w tym praktyka na kierowniczym stanowisku w pionie finansowo-księgowym.
Miejsce pracy:Godkowo
Rodzaj umowy:Umowa o pracę na czas określony
Wynagrodzenie brutto:od 7 500 PLN
Opis wynagrodzenia:+ dod. stazowy ,dod. funkcyjny