Główny specjalista

  • Firma: Ministerstwo Cyfryzacji w Warszawie
  • Lokalizacja: mazowieckie
  • Data publikacji: 2025-09-23
Ministerstwo Cyfryzacji w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 156235

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań.
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze, - dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie MC oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzinna dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. Czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań: krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Do budynku prowadzą 2 wejścia od ul. Królewskiej, które są oznaczone literami A i B. Do obu wejść prowadzą schody.
Przy schodach do wejścia A znajduje się podjazd dla wózków. Dla gości przeznaczone jest wejście A. W budynku w holu A jest winda dostosowana do wjazdu wózków co umożliwia dostęp do wszystkich kondygnacji budynku osobom z niepełnosprawnością ruchową. Przed budynkiem wyznaczono 2 ogólnodostępne miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W recepcji przy wejściu A i przy wejściu B są pętle indukcyjne.

Zakres zadań

  • Projektuje regulacje prawne w zakresie ponownego wykorzystywania informacji oraz otwartości danych, w tym przygotowuje projekty ustaw, rozporządzeń i innych aktów prawnych
  • Koordynuje proces legislacyjny w Wydziale, w tym realizuje zadania związane z wdrożeniem do polskiego porządku prawnego i zapewnieniem stosowania aktów prawnych Unii Europejskiej dotyczących ponownego wykorzystywania informacji oraz otwartości danych, negocjowaniem stanowisk legislacyjnych
  • Uczestniczy i występuje podczas konferencji, zespołów, komitetów i grup roboczych krajowych i międzynarodowych zajmujących się polityką otwartości danych reprezentując Ministerstwo
  • Kreuje politykę otwartości danych w Polsce oraz interpretuje przepisy prawa krajowego i UE oraz opiniuje akty prawne i inne dokumenty z tego zakresu, w tym przygotowuje stanowiska i opinie
  • Przygotowuje sprawozdania i materiały tezowo – informacyjne w zakresie właściwości Wydziału oraz wypełnia ankiety dotyczące zarządzania danymi
  • Współpracuje przy funkcjonowaniu portalu Dane.gov.pl oraz projektuje rozwiązania w tym zakresie

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe o kierunku prawo lub administracja
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego powyżej 2 lat w jednostkach sektora finansów publicznych w obszarze legislacji
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • Wiedza z zakresu: zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej oraz działalności i organizacji MC; krajowego procesu legislacyjnego, techniki prawodawczej oraz redagowania aktów prawnych, otoczenia regulacyjnego otwierania danych i ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego; zasad funkcjonowania UE i procesu decyzyjnego w UE w zakresie prac legislacyjnych
  • Kompetencje miękkie: organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, myślenie analityczne, wystąpienia publiczne
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • studia podyplomowe z zakresu legislacji lub aplikacja legislacyjna


Te ogłoszenia mogą Cię zainteresować:

  • Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu

    Inspektor

    dolnośląskie

    Warunki pracy - praca siedząca - praca wymaga szczególnej koncentracji - praca wymagająca sprawnego narządu mowy, wzroku, słuchu i sprawności obu rąk - praca przy komputerze - obsługa urządzeń biurowych (kserokopiarki, drukarki, faks) - budynek częściowo...

    Data dodania: wczoraj

    poznaj szczegóły
  • JTI GBS Poland sp. z o.o.

    Treasury Back Office Specialist

    mazowieckie

    Position The Treasury Back Office Specialist contributes to the efficient operations of the Treasury Department by ensuring accuracy, compliance, and high service standards. The role is responsible for executing daily Treasury Back Office activities, processing...

    Data dodania: 2025-10-13

    poznaj szczegóły
  • Klient portalu Praca.pl

    Specjalista ds. Finansów

    dolnośląskie

    opracowywanie i kontrola budżetów przychodów i kosztów jednostek organizacyjnych, przygotowywanie analiz i sprawozdań finansowych, obsługa finansowa projektów krajowych i międzynarodowych (NCN, NCBiR, MNiSW, KE i inne), wystawianie faktur oraz kontrola ich...

    Data dodania: 2025-10-12

    poznaj szczegóły