Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 152285
Warunki pracy
Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
Rekrutacja zdalna (cały proces, od aplikowania do rozmowy kwalifikacyjnej, jest prowadzony zdalnie, bez wychodzenia z domu)
Zakres zadań
- Przygotowuje propozycje dotyczące wydatków dysponenta III stopnia w zakresie kosztów funkcjonowania Ministerstwa, do ujęcia w Wieloletnim Planie Finansowym Państwa (WPFP), w projekcie ustawy budżetowej, ustawie budżetowej w tym w zakresie budżetu zadaniowego oraz dba o zachowanie spójności przy przygotowaniu planu finansowego dysponenta III stopnia w zakresie kilku części budżetowych;
- Dokonuje okresowej i rocznej analizy wydatków dysponenta III stopnia oraz przekazuje informacje o charakterze zarządczym w zakresie kompetencji dyrektora generalnego;
- Prowadzi prace nad projektem ustawy budżetowej; opracowuje plan dochodów i wydatków na dany rok budżetowy, w tym plan wydatków w układzie klasyfikacji zadaniowej w ramach przyznanych limitów środków - w zakresie środków budżetu państwa jak i z udziałem środków UE; wprowadza dokumenty planu do systemu finansowo-księgowego na postawie zaakceptowanych planów finansowych oraz decyzji budżetowych i decyzji o zmianach w planie finansowym;
- Sporządza dla komórek organizacyjnych informacje o kwotach wydatków na dany rok budżetowy; opracowuje informacje z ich wykonania na podstawie sprawozdań z wykonania wydatków budżetowych - w zakresie środków budżetu państwa jak i z udziałem środków UE; opracowuje plan wydatków przez poszczególne komórki organizacyjne, pozyskuje informacje o stopniu realizacji zadań i wydatkowaniu środków budżetowych oraz mierników w układzie zadaniowym w zakresie dysponenta III stopnia; przygotowuje informacje dla komórek organizacyjnych wykonujących zadania finansowane z różnych części;
- Przygotowuje zestawienia finansowe o różnym poziomie szczegółowości; analizuje zgłaszane przez komórki organizacyjne zmiany w planie pod kątem efektywnego wykorzystania środków ujętych w planie finansowym ministerstwa; analizuje zaangażowania środków i poniesionych wydatków; przygotowuje decyzje w sprawie zmian w budżecie państwa i budżecie środków europejskich w zakresie dysponenta III stopnia z uwzględnieniem budżetu zadaniowego oraz wydatków inwestycyjnych; uwzględnia zmiany w systemie finansowo-księgowym; dba o zapewnienie spójności z danymi systemu Trezor;
- Opiniuje dokumenty m.in. będące podstawą powstania zobowiązań w zakresie dostępności środków w ramach planu finansowego oraz weryfikuje zgodność z planem finansowym; dokonuje przesunięć środków na realizację zadań; uzgadnia materiały z komórek do planu zamówień publicznych i planu zakupów Ministerstwa na dany rok kalendarzowy oraz dokonuje ich aktualizacji;
- Kontroluje dostępność środków w planie finansowym; sporządza formularze z rozliczania środków przyznanych z rezerw celowych; tworzy zestawienia i raporty w systemie finansowo-księgowym oraz poza nim, na potrzeby biura, stanowiące podstawę do podejmowania decyzji dla kadry zarządzającej; przygotowuje sprawozdawczość w zakresie budżetu zadaniowego; sporządza informacje opisowe dla dysponenta części w zakresie budżetu w układzie tradycyjnym - w zakresie środków budżetu państwa jak i z udziałem środków UE, z uwzględnieniem wydatków majątkowych;
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze rachunkowości
- Znajomość zasad i trybu opracowywania materiałów do projektu budżetu państwa oraz klasyfikacji budżetowej
- Wiedza z zakresu rachunkowości
- Znajomość ustawy o finansach publicznych (w szczególności zasad gospodarowania środkami publicznymi i planowania)
- Wiedza z zakresu budżetu zadaniowego w administracji publicznej
- Wiedza z zakresu raportowania i analizy danych
- Znajomość przepisów ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- Skuteczna komunikacja
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe