Główny specjalista

  • Firma: Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie
  • Lokalizacja: mazowieckie
  • Data publikacji: 2025-05-27
Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 152285

Warunki pracy

Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych


Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner


Rekrutacja zdalna (cały proces, od aplikowania do rozmowy kwalifikacyjnej, jest prowadzony zdalnie, bez wychodzenia z domu)

Zakres zadań

  • Przygotowuje propozycje dotyczące wydatków dysponenta III stopnia w zakresie kosztów funkcjonowania Ministerstwa, do ujęcia w Wieloletnim Planie Finansowym Państwa (WPFP), w projekcie ustawy budżetowej, ustawie budżetowej w tym w zakresie budżetu zadaniowego oraz dba o zachowanie spójności przy przygotowaniu planu finansowego dysponenta III stopnia w zakresie kilku części budżetowych;
  • Dokonuje okresowej i rocznej analizy wydatków dysponenta III stopnia oraz przekazuje informacje o charakterze zarządczym w zakresie kompetencji dyrektora generalnego;
  • Prowadzi prace nad projektem ustawy budżetowej; opracowuje plan dochodów i wydatków na dany rok budżetowy, w tym plan wydatków w układzie klasyfikacji zadaniowej w ramach przyznanych limitów środków - w zakresie środków budżetu państwa jak i z udziałem środków UE; wprowadza dokumenty planu do systemu finansowo-księgowego na postawie zaakceptowanych planów finansowych oraz decyzji budżetowych i decyzji o zmianach w planie finansowym;
  • Sporządza dla komórek organizacyjnych informacje o kwotach wydatków na dany rok budżetowy; opracowuje informacje z ich wykonania na podstawie sprawozdań z wykonania wydatków budżetowych - w zakresie środków budżetu państwa jak i z udziałem środków UE; opracowuje plan wydatków przez poszczególne komórki organizacyjne, pozyskuje informacje o stopniu realizacji zadań i wydatkowaniu środków budżetowych oraz mierników w układzie zadaniowym w zakresie dysponenta III stopnia; przygotowuje informacje dla komórek organizacyjnych wykonujących zadania finansowane z różnych części;
  • Przygotowuje zestawienia finansowe o różnym poziomie szczegółowości; analizuje zgłaszane przez komórki organizacyjne zmiany w planie pod kątem efektywnego wykorzystania środków ujętych w planie finansowym ministerstwa; analizuje zaangażowania środków i poniesionych wydatków; przygotowuje decyzje w sprawie zmian w budżecie państwa i budżecie środków europejskich w zakresie dysponenta III stopnia z uwzględnieniem budżetu zadaniowego oraz wydatków inwestycyjnych; uwzględnia zmiany w systemie finansowo-księgowym; dba o zapewnienie spójności z danymi systemu Trezor;
  • Opiniuje dokumenty m.in. będące podstawą powstania zobowiązań w zakresie dostępności środków w ramach planu finansowego oraz weryfikuje zgodność z planem finansowym; dokonuje przesunięć środków na realizację zadań; uzgadnia materiały z komórek do planu zamówień publicznych i planu zakupów Ministerstwa na dany rok kalendarzowy oraz dokonuje ich aktualizacji;
  • Kontroluje dostępność środków w planie finansowym; sporządza formularze z rozliczania środków przyznanych z rezerw celowych; tworzy zestawienia i raporty w systemie finansowo-księgowym oraz poza nim, na potrzeby biura, stanowiące podstawę do podejmowania decyzji dla kadry zarządzającej; przygotowuje sprawozdawczość w zakresie budżetu zadaniowego; sporządza informacje opisowe dla dysponenta części w zakresie budżetu w układzie tradycyjnym - w zakresie środków budżetu państwa jak i z udziałem środków UE, z uwzględnieniem wydatków majątkowych;

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze rachunkowości
  • Znajomość zasad i trybu opracowywania materiałów do projektu budżetu państwa oraz klasyfikacji budżetowej
  • Wiedza z zakresu rachunkowości
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych (w szczególności zasad gospodarowania środkami publicznymi i planowania)
  • Wiedza z zakresu budżetu zadaniowego w administracji publicznej
  • Wiedza z zakresu raportowania i analizy danych
  • Znajomość przepisów ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
  • Skuteczna komunikacja
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe



Te ogłoszenia mogą Cię zainteresować:

  • Leroy Merlin Polska Sp. z o.o.

    Specjalista / Specjalistka ds. płynności finansowej

    mazowieckie

    Jakie zadania na Ciebie czekają? Współpraca z bankami i instytucjami finansowymi w zakresie skarbowości korporacyjnej; Administracja oraz nadawanie uprawnień bankowych do systemu bankowości elektronicznej oraz aplikacji do zarządzania przepływem gotówki w...

    Data dodania: 2025-05-28

    poznaj szczegóły
  • Powiatowy Urząd Pracy w Puławach

    Technik rachunkowości

    lubelskie

    zgodny z programem stażu Wymagania konieczne: Wykształcenie: średnie zawodowe Wymagania inne: wykształcenie średnie, zdolności analityczne, odporność na stres związany z presją czasugodz. pracy 8-16

    Data dodania: 2025-05-14

    poznaj szczegóły