Inspektor wojewódzki

  • Firma: Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
  • Lokalizacja: małopolskie
  • Data publikacji: 2024-10-25
Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Kraków
Ogłoszenie o naborze Nr 144260

Warunki pracy

krajowe wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) praca w terenie lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, presja czasu wynikająca z konieczności załatwiania dla ministerstw spraw w bardzo krótkim terminie (nawet kilkugodzinnym) oraz w krótkim okresie czasu - planowanie budżetu – 3-5 dni (finansowanie w Wydziale ok. 50 zadań); w tym samym czasie odbywa się planowanie budżetu państwa i konieczność przesłania do Wydziału Finansów i Budżetu dyspozycji przekazania do samorządów dotacji (202 jednostki, ok. 50 zadań);  podzielność uwagi polegająca na jednoczesnym bieżącym wykonywaniu zadań wymagających skupienia ze względu na gospodarowanie dużymi środkami publicznymi i odbieraniu dziennie ok. 20-30 telefonów; przedstawianie propozycji podziału dotacji na poszczególne jst (zagrożenie korupcją); rozliczania prawidłowości wykorzystania dotacji przez poszczególne jst (zagrożenie korupcją).


 


W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).


Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.

Zakres zadań

  • Realizuje budżet Wojewody w zakresie zadań z obszaru polityki społecznej, w tym w zakresie inwestycji, między innymi poprzez: dbanie o aktualizację planów finansowych i dokonywanie zmian w planach finansowych, dokonywanie zmian w harmonogramach rocznych, rozliczanie miesięcznych dotacji przekazywanych do jednostek samorządu terytorialnego, analizowanie wniosków składanych potrzeb między innymi przez jednostki samorządu terytorialnego/jednostki podległe/podmioty niepubliczne, przygotowywanie projektów umów, weryfikację projektów umów przygotowanych przez oddziały merytoryczne, oraz wnioskowanie do Wydziału Finansów i Budżetu o przekazanie miesięcznych dyspozycji dotacji dla jednostek samorządu terytorialnego / jednostek podległych w celu prawidłowego gospodarowania środkami publicznymi, opracowanie wniosków do właściwych ministerstw o uruchomienie środków finansowych w ramach rezerwy ogólnej i rezerw celowych
  • Analizuje wykonanie zadań rzeczowych oraz dochodów i wydatków budżetowych w poszczególnych jednostkach samorządu terytorialnego / w jednostkach podległych / podmiotach niepublicznych
  • Realizuje program rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Aktywny Maluch 2022–2029 w zakresie zadań realizowanych przez Oddział, w tym współpracuje z oddziałem merytorycznym
  • Planuje roczny budżet Wojewody w zakresie działania Wydziału (w układzie tradycyjnym w horyzoncie czasowym 2-letnim, w układzie zadaniowym – w horyzoncie czasowym 4-letnim) – poprzez opracowanie założeń do planu, opracowanie planu dochodów i wydatków budżetowych, podział środków finansowych dla Wydziału / jednostek samorządu terytorialnego / jednostek podległych oraz opracowanie rocznego harmonogramu dochodów i wydatków budżetowych w celu zapewnienia środków finansowych na realizację zadań jednostek samorządu terytorialnego / jednostek podległych oraz opracowanie rocznego harmonogramu dochodów i wydatków budżetowych
  • Kontroluje prawidłowość wykorzystania środków finansowych przez jednostki samorządu terytorialnego / jednostki podległe / podmioty niepubliczne w celu zapewnienia racjonalnego, efektywnego i terminowego wykorzystania środków publicznych oraz realizacji zadań, na które środki te zostały przeznaczone, zgodnie z przepisami prawa i ustalonymi procedurami
  • Zbiera, gromadzi i przetwarza danych, w tym w zakresie rozliczania środków publicznych w obszarze polityki społecznej, poprzez pozyskiwanie i analizowanie informacji z jednostek samorządu terytorialnego/ jednostek podległych / podmiotów niepublicznych w celu opracowania zbiorczych zestawień dla potrzeb statystycznych, analitycznych i planistycznych na potrzeby właściwych ministerstw i innych organów. Przygotowuje projekty odpowiedzi dotyczących udzielenia informacji publicznej w zakresie realizowanych zadań

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
  • bardzo dobra znajomość przepisów: ustawy o finansach publicznych, o pomocy społecznej, ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej, finansowanych ze środków publicznych, ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o karcie dużej rodziny, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy – prawo energetyczne, ustawy o dodatku osłonowym, ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i ich rodzin „Za życiem”, ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej, rozporządzenia w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, rozporządzenia w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji ze środków budżetu państwa,
  • znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej,
  • myślenie analityczne,
  • skuteczna komunikacja,
  • odporność na stres,
  • umiejętność organizacji pracy,
  • orientacja na klienta,
  • asertywność,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • dobra znajomości obsługi komputera, w tym pakietu MS Office (Excel) - będzie sprawdzone podczas egzaminu,
  • kultura osobista,
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • znajomość oprogramowania CAS (centralnej aplikacji statystyczna), EZD (elektroniczne zarządzanie dokumentami),
  • umiejętność syntetycznego myślenia,
  • swoboda wypowiedzi,
  • umiejętność negocjacji,
  • umiejętność rozwiązywania problemów i działania w sytuacjach nieprzewidywalnych,
  • umiejętność pracy w sytuacjach stresujących, zwłaszcza pod presją czasu.


Te ogłoszenia mogą Cię zainteresować:

  • METRO Global Solution Center Sp. z o.o.

    Internal Control Finance Specialist

    zachodniopomorskie

    Main area of responsibility will include: Performing internal control of accounting processes, Participating in the design of new controls for migrated accounting processes, Testing the designed controls, Contributing to the development of internal controls for other...

    Data dodania: wczoraj

    poznaj szczegóły
  • Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie

    Radca

    mazowieckie

    Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań Pracownik wykonuje czynności o charakterze: - statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze, - dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po...

    Data dodania: wczoraj

    poznaj szczegóły
  • METRO Global Solution Center Sp. z o.o.

    F&A Consultant (SAP S/4HANA implementation in operations)

    zachodniopomorskie

    Job Description: Coordination of operational activities in the SAP S/4HANA implementation project. Acting as a point of contact for Local Finance Organizations and the Central project team responsible for system implementation on various issues related to the...

    Data dodania: 2024-11-12

    poznaj szczegóły